Защо пяната за бръснене е толкова популярна сред мъжкото съсловие

Всеки възприема пяната за бръснене като нещо, което винаги е съществувало в мъжкото ежедневие. Подобно на шампоаните, сапуните, душ геловете и тоалетната хартия, никога не Ви е изненадвало нейното присъствие. Но всъщност и тя си има своя история, която макар да не ни връща много назад в миналото, е доста колоритна.

Знае се, че бръсненето датира още от пещерния живот. Първите писмени данни за него обаче са от времето на Месопотамия, преди около 4 000 години.

На този етап от човешкото развитие кремове за бръснене под каквато и да е форма не са съществували. Да не говорим за пяна за бръснене.

От къде идва като цяло козметиката за бръснене?

Шумерите са онези, които разбрали, че е необходимо кожата да бъде омекотена преди бръснене. И създали нещо подобно на това, което можем да наречен сапун или крем за бръснене. От животински мазнини и дървесна пепел.

По-късно, естествено, рецептата за крем или сапун за бръснене доста се променила. Животинските мазнини били заменени с растителни и започнали да се добавят различни етерични масла. Изобщо кремът за бръснене, който задължително се нанасял с четка за бръснене, изживявал разцвета си до настъпването на 1949 г.

Първата пяна за бръснене

Именно през тази паметна година, в САЩ за първи път на пазара излиза пяна за бръснене, която се продава в аерозолни флакони. Макар и опаковките ѝ да са много по-скъпи от тези, в които дотогава се продават кремовете за бръснене, американците буквално се съсипват да я изкупуват. И много скоро след това са последвани от европейците.

Пяната за бръснене е оценена по достойнство. Бръсненето с нея става достатъчно ефикасно и най-вече много по-бързо. А това, че в първите години от излизането си на пазара, е доста скъпа като продукт, се омаловажава от факта, че отпада необходимостта от използването на четка за бръснене.

През 60-те години с настъпването на Космическата ера, вече повечето американци са забравили за кремовете за бръснене. Отново са последвани от европейците. Не е за подценяване и факта, че цената на пяната за бръснене драстично пада.

Днес, пяната за бръснене продължава да държи първите места от закупуваната от мъжете козметика. Наред с шампоана, душ гела и сапуна. И именно това е причината да я възприемате като част от мъжкото ежедневие. Но вече знаете и историята ѝ.